We zijn super trots op ons team! Onze docenten zitten vol passie en enthousiasme. Zij delen graag hun kennis en ervaring met jou. Graag stellen wij ze aan je voor.
We zijn super trots op ons team! Onze docenten zitten vol passie en enthousiasme. Zij delen graag hun kennis en ervaring met jou. Graag stellen wij ze aan je voor.
In al onze reguliere lessen kan je gratis een proefles volgen. Onze docenten zijn op de hoogte van je komst en zullen je een warm welkom heten!
Joji geeft les aan de Vooropleiding.
Over lesgeven:
”Ik vind het te gek om te werken vanuit mijn leerlingen. Ik draag niets op maar coach zodat mijn leerlingen het beste uit zichzelf halen. Acteren gaat voor mij over het inzetten van je fantasie, eigen ervaringen, gedachtes, gevoelens en emoties. Dit hebben mijn leerlingen genoeg. Het is de bron van waaruit we aan de slag gaan.’’
Over theatermaken:
”Of we voor een presentatie of voorstelling werken met een script over montagevoorstelling, ik vind beide even leuk. Daarnaast werk ik graag aan sketches. Thema’s als familiebanden en vriendschap komen dan vaak voorbij.’’
Over inspiratie:
”Ik ga graag naar het theater. Dat is waar het voor mij allemaal begint. Een avondje Shakespeare of een klucht, je kan mij overal voor wakker maken.’’
Over inspiratie:
”Ik ga graag naar het theater. Dat is waar het voor mij allemaal begint. Een avondje Shakespeare of een klucht, je kan mij overal voor wakker maken”.
Nina geeft Modern, Pop-Showdans en Jumps & Turns op donderdag.
Het lesgeven is zo leuk omdat je de passie met elkaar kan delen. De passie houdt alles in stand. Het is de kern die je moet hebben als danser. Als je passie hebt voor hetgeen wat je doet, straal je dat in alles van je lichaam uit. Je ziet als docent ook de groei als mens en danser bij je leerlingen. Je ziet ze succesmomenten ervaren waardoor ze zelfvertrouwen krijgen, zichzelf beter leren kennen en anders in je les gaan staan.
Mijn lessen beginnen altijd met een warming up, wat krachtoefeningen, daarna één of twee technische oefeningen in het midden, daarna een technische oefening verplaatsen en op het eind doen we choreografie. Ik gebruik veel klassieke technieken bij Modern. Het is grounded: je beweegt dicht bij de vloer. Jumps & Turns is echt springen, draaien en gebruik maken van de hele ruimte.
Ik dans zelf het liefst modern. Dat komt omdat het mijn natuurlijke stijl is. Het zit in mijn lichaam. Als ik moet improviseren, merk ik vaak aan de danser waar zijn of haar lichaam zich goed bij voelt. Als ik improviseer is dat eigenlijk altijd contemporary (modern).
Wat mij uniek maakt als docent is dat ik heel veeleisend ben of je nu een reguliere les volgt of bij de vooropleiding zit. Ik probeer alles uit mijn leerlingen te halen, omdat ik natuurlijk ook wil dat ze het allemaal kunnen. Ik zou het heel bijzonder vinden als ik mijn leerlingen later terugzie bij de opdrachten waar ik gehoopt had dat ze zouden komen. Ik wil mijn leerlingen inspireren dat alles wat je wil in het leven mogelijk is. Je moet je nooit laten wijsmaken door iemand dat iets niet kan. Mijn beste tip is dat je moet blijven trainen. En op de momenten dat je denkt dat je het niet meer ziet zitten, dan juist doorgaan. Dat is niet alleen bij dansen, maar natuurlijk bij alles in het leven.
Mireille is afgestudeerd aan HBO Lucia Marthas Institute for Performing Arts. Ze geeft Zangles aan de Vooropleiding, Pop show Dans en privé Zangles.
Mijn vak, uitvoerend in musicals en als docent, is mijn grootste liefde! Mijn passie en kennis draag ik graag met veel enthousiasme over aan talent. Ik ga de samenwerking aan met mijn leerlingen. Ik zorg er eerst voor dat ik een veilige leeromgeving creëer, dat we een band kunnen opbouwen en dat ze het gevoel hebben dat ze mij kunnen vertrouwen. Dan ga ik inspelen op de persoonlijke leerbehoeftes van de leerlingen. Ik zie mijn leerlingen dan groeien en bloeien tot de unieke uitvoerende kunstenaars van de toekomst. Ik geloof erin dat wanneer je plezier maakt en op een positieve manier gecoacht wordt, je het snelst groeit. Dat is voor mij het allerbelangrijkst.
De sfeer in de school vind ik fantastisch. Joji heeft zo’n goed team met professionals samengesteld. Alle docenten hebben hart voor het vak en hebben aandacht voor de leerlingen.
Als je wil leren zingen of dansen moet je je openstellen voor hetgeen wat je graag wil. Als je het puur voor je plezier doet, ga er dan voor en zorg dat je ook plezier hebt. Als je er verder in wil groeien en wat professioneler wil worden, zorg er dan voor dat je discipline creëert en duidelijke doelen voor jezelf leert stellen. Durf jezelf te zijn want jij bent uniek als persoon. Ga niet kopiëren en wees niet iemand anders, maar geloof in je eigen instrument. Dat kan je lijf of je stem zijn. Geloof daarin en ontpop daarin.
Lotte is afgestudeerd aan het Conservatorium en geeft zangles.
Ik heb heel mijn leven niets anders willen doen dan zingen. Zingen is ook iets wat voor veel mensen met lef of durf te maken heeft. Mijn leerlingen zijn heel divers. Zo heb ik leerlingen op beginnend tot heel hoog niveau. Iedereen kan zichzelf verbeteren, beter leren zingen, werken aan techniek of juist aan zuiverheid. Het is een cadeautje voor iemand als ik, die van meerstemmige zang houdt, om te mogen werken met zo veelzijdig talent.
Het is zo leuk om niet alleen de stem, maar ook de oren training te geven. Zo wordt zingen ook echt ‘muziek maken’. Bij meerstemmige zang laat je verschillende partijen een grote gezamenlijke klank vormen. Het is dan belangrijk dat je kunt horen wat bij elkaar past. Hoe meer vertrouwen ze krijgen, hoe meer ervaring ze opdoen en dat geeft ze uiteindelijk meer vrijheid om daar zelf iets moois van te maken.
Ik ben goed in het vinden van de muzikaliteit bij iemand. Hoe zorg je er nou voor dat je ergens je eigen stijl van maakt of hoe je je eigen sound kunt ontwikkelen. Het draait bij mij om eigenheid en originaliteit. Dat vind ik heel belangrijk.
Zingen maakt het leven zoveel mooier. Je kunt in zingen namelijk zoveel kwijt. Dat zou ik wel tegen iedereen willen zeggen die dat nog niet zelf heeft ontdekt. Gooi gewoon eens je strot open en voel hoe lekker dat is.
Celine is afgestudeerd aan de Nederlandse Musical Academie en werkt bij Van Hoorne entertainment waar ze in veel shows speelt. Ze geeft Song & Dance en Musical les.
Ik ben afgestudeerd aan de Nederlandse Musical Academie en geef sinds 2013 musical-, zang- en danslessen aan kinderen en jongeren. Ik werk daarnaast ook bij Van Hoorne entertainment waar ik veel shows voor kinderen mag spelen. Het leukste publiek dat er is!
Song & Dance is zo’n energierijk vak. Alleen dansen vind ik ook heel leuk, maar om erbij te zingen krijg je zoveel energie om nog meer te willen geven. Ik vind het tof om mijn leerlingen allerlei facetten uit het vak te leren en daarmee aan de slag te gaan. Ik leer ze ook dat ze aan hun uitstraling moeten werken: open, vrolijk en glimlachen. Dat is later je visitekaartje natuurlijk.
Het lesgeven maakt het voor mij zo leuk omdat ik met hele getalenteerde kinderen mag werken op een toplocatie in Apeldoorn. Ik probeer altijd om zoveel mogelijk diversiteit in een les te stoppen, zodat het interessant blijft voor mijn leerlingen. Zo beginnen we vaak met losse oefeningen, daarna een warming up, een spelletje en werken we hard aan hetgeen waar we mee bezig zijn: zingen & dansen!
Ik wil mijzelf blijven uitdagen, dus ik ben constant op zoek om een stapje hoger te gaan. Dat probeer ik ook over te brengen op mijn leerlingen, dat zij ook steeds een stapje verder gaan en zichzelf blijven uitdagen. Het is weleens voorgekomen dat ik tijdens een zangoefening vraag of ze een tandje harder kunnen en dan kijken ze verbaasd omdat het ze lukt. Het is heel tof als ik dat uit mijn leerlingen kan halen.
Mijn motto is dat je gewoon moet gaan. Niet is fout, alles is goed. Fouten zijn er om te maken, daarvoor krijg je hier les. Aan het einde van de les geef ik iedereen een high five om de les af te sluiten en om toch even persoonlijk contact te hebben met iedere leerling.
Anna geeft Hip hop.
Dans is voor mij de meest krachtige taal die er bestaat. Een taal die komt vanuit je hart en iedereen kan verstaan en op zijn of haar eigen manier interpreteren. Bewegingen zijn zo krachtig. Ik kan mijn gevoel en emotie er helemaal in kwijt. Ik probeer altijd om in mijn choreografieën ook een verhaal te stoppen. Een soort boodschap.
Ik zeg tegen mijn leerlingen dat ze met volle energie moeten gaan en alles moeten geven wat ze hebben. Ik hou niet van het halve werk. De beste tip die ik heb is om op zoek te gaan naar je eigen stijl. Dat probeer ik ook in mijn lessen mee te geven. Pak de basis op van de docent maar kijk daarin wat je kunt met je eigen lichaam. Wat zijn je grenzen van wat je allemaal kunt. Je moet meer doen alleen de les volgen. Ga op onderzoek uit.
Het is heel belangrijk voor mij om een klik te hebben met mijn leerlingen. Ik vind het dan ook moeilijk als ik die kwijtraak omdat ze ouder worden en naar een nieuwe les gaan bijvoorbeeld. Ik ben daarom heel erg van de connectie. Aan het begin van de les gaan we ook altijd even samen zitten en vraag ik aan mijn leerlingen hoe het met ze gaat. Even dat sociale aspect. Dat vind ik belangrijk.
Ik krijg als docent de ruimte om mijn creativiteit te delen met anderen. Dat maakt het lesgeven zo ontzettend mooi. De lessen die ik geef, zijn vanuit passie voor dans en liefde voor kinderen en jongeren. Ik wil ze leren hun eigen stijl te ontwikkelen en de grenzen van hun lichaam te ontdekken. Daarnaast vind ik het belangrijk dat leerlingen zichzelf kunnen zijn in mijn les en kunnen genieten van al het moois wat dans ze kan brengen.
Dennis heeft een vierjarige dansopleiding Urban Allround afgerond. Hij geeft Hip hop.
Ik voel mij het meest vrij in Hip hop omdat het puur gaat om je eigen creativiteit. Hip hop is een hele vrije manier qua dansstijl. Ik probeer mijn leerlingen bewust te maken dat je eigen moet zijn. Dat je je kan uiten in van alles. Dat kan zijn in je haarstijl, je kleding, maar ook in de manier waarop je danst. Het maakt niet uit hoe je eruitziet of hoe je danst, als je je maar fijn voelt bij wat je doet.
Mijn lessen beginnen altijd met een warming up. Ik geef dan vaak nog een oefening waarbij je je lichaam beter leert kennen, zoals body seperations. Dan beweeg je alleen je hoofd, knieën of bijvoorbeeld je heupen. Daarna leer ik ze de choreografie. Aan het einde van de les deel ik de groep vaak in wat kleinere groepjes zodat ze de ruimte hebben om te dansen en van elkaar kunnen leren.
Ik geef les op de manier hoe Hip hop vroeger ontstaan is. Het is namelijk ontstaan vanuit basic steps zoals the running man. Hierdoor leren ze echt de basis van Hip hop. Ik leer ze daarnaast ook technieken zoals de bounce en barking. Dan beweeg je veel met je bovenlichaam.
Het is belangrijk om een klik te hebben met je leerlingen. Eigenlijk gebeurt dat onbewust. De groepen die ik nu lesgeef zijn zo energierijk en vrolijk. Het is heel fijn om daar mee samen te werken. Ik probeer zelf ook altijd heel vrolijk te zijn waardoor ik die energie uitstraal naar de rest en zij dat overnemen.
Wat mij uniek maakt als docent is dat ik het heel vrij hou in mijn lessen. Ik probeer zoveel mogelijk met ritmes te spelen. De ene keer ga ik heel erg in op de muziek en pak ik daar bepaalde accenten uit en de andere keer ga ik mee met de flow van de lyrics. Daarnaast leer ik mijn leerlingen elke week een andere choreografie.
Lianne geeft Pop-Show dans, Jazz aan de vooropleiding en Kleuterdans.
Lesgeven is zo leuk omdat ik mijn leerlingen kan aansteken met mijn liefde voor dans. Ik kan ze blij maken met mijn lessen. Dit doe ik door toffe liedjes te kiezen waar ze graag op willen dansen en daar verzin ik dan leuke choreografieën op. Mijn lessen staan voor samen plezier maken, een beetje gek doen en de kinderen veel leren.
Ik heb vroeger op hoog niveau geturnd en wilde zelf altijd al op het podium dansen, maar door een heftige blessure aan mijn rug moest ik noodgedwongen het docentenvak in. Dit is achteraf gezien het beste wat mij is overkomen want lesgeven doe ik ontzettend graag. Ik ben zo dankbaar dat ik al met al nog iets met dansen kan blijven doen.
Je kan in dans, naast je emotie, ook je muzikaliteit en creativiteit erin kwijt. Ik probeer dat ook over te brengen op mijn leerlingen. Luisteren naar muziek, het ontleden van muziek en daarbij precies op de muziek bewegen. Dat muziek en dans dan één worden is echt fantastisch.
Als iemand tegen mij zegt dat iets ze niet lukt, dan herstel ik ze door te zeggen: het lukt je nóg niet. In mijn les mag je fouten maken want daar leer je van. Ik geef mijn leerlingen mee dat ze goed voor zichzelf moeten zorgen. De beste tip die ik heb aan iedereen die wil beginnen met dansen is dat je in jezelf moet blijven geloven. Alles valt te leren!
Minke geeft Ballet.
Ik hou ontzettend veel van dans en dans al Ballet sinds mijn vierde. Ik vind het leuk om mijn kennis over te brengen aan mijn leerlingen. Het is mooi om te zien hoe ze groeien en opbloeien in de les. Om ervoor te zorgen dat ze die groei blijven maken, zorg ik ervoor dat ik elke les passende lesstof aanbied, ze uitdaging blijf geven en ze blijf motiveren. Iedereen groeit vanaf het moment dat ze binnenkomen. Mijn leerlingen durven steeds meer, geven vaker invulling aan de muziek en voelen zich vertrouwd.
Bij ballet leer je de klassieke danstechniek. Je start aan de barre, doet oefeningen in de zaal en werkt aan een choreografie. Gevorderde leerlingen leren ook dansen op spitzen. Zij die de juiste kracht en fysieke mogelijkheden hiervoor hebben. Het is een verlenging van de balletles. Naast Ballet doe ik zelf ook Jazz, Modern, Yoga en Pilates.
Ik vind het belangrijk dat je plezier hebt in wat je doet, jezelf blijft uitdagen en steeds een stapje verder groeit. Blijf oefenen en het proberen. Als je wilt weten hoe een les eruitziet, kom dan kijken of neem een proefles!
Debora geeft privé zangles.
Ik geef privé zangles omdat ik de meeste energie haal uit één op één werken en ik zo echt kan focussen op één stem. Het is voor mij heel leuk om met een individuele stem aan het werk te gaan en zo naar de ontwikkeling van iemand te kijken. Iedereen komt op een totaal ander niveau binnen. De een heeft een muzikale achtergrond en de ander vindt het gewoon leuk om te zingen. Dat maakt lesgeven heel interessant. Ik kijk bij iedere leerling goed naar wie ik voor mij heb, wat voor stem iemand heeft en wat diegene wil leren. Zo heb ik met iedereen veel uitdaging om te bereiken wat zij willen. Ik ga met elke leerling ook op zoek naar hun eigen sound, kracht, beleving en kwetsbaarheid. Het is dan zowel voor de leerling als voor mij te gek om te horen dat ze beter en ‘gezonder’ gaan zingen.
Iedereen kan terecht bij mij, maar ik ben wel heel eerlijk in wat ik hoor. Dat maakt mij wel uniek als docent. Ik ben iemand die zegt of iets goed was, of ik groeimogelijkheden zie, maar ook als ik denk dat iets niet zo goed was. Zo haal ik het meeste uit mijn leerlingen en zij waarderen die eerlijkheid ook. Dat is iets wat ik zelf weinig heb meegekregen in mijn opleiding. Ik vind het juist belangrijk om die feedback te geven en om eerlijk te zijn.
Zingen is ook gewoon je hart laten zien, want uiteindelijk komt wat je zingt uit je gevoel. Ik vind het dan ook belangrijk dat leerlingen gemotiveerd zijn om er thuis ook aan te werken. De les is een heel klein moment van je ontwikkeling. Dus mijn tip is wel dat zorg dat wat je in de les doet, meeneemt naar huis en dat verder gaat ontwikkelen. Ik geef mijn leerlingen de tools om daar thuis verder mee aan de slag te gaan.
Charlotte heeft een halfjaarlijkse opleiding gevolgd bij Peridance Capezio Center in New York waar ze allround getraind is. Ze geeft Modern en Ballet.
De theaterschool voelt als mijn tweede huis. Ik heb hier jaren les gevolgd en geef sinds kort nu ook zelf les. Omdat ik redelijk nieuw ben in het lesgeven, is het zo tof als je iets maakt en dat in de les tot leven ziet komen. Mijn dansdocenten zeiden dat vroeger ook altijd en ik begreep daar niets van. Nu begrijp ik dat volkomen en is het zo gaaf dat jouw eigen gemaakte choreografie tot leven komt en het je leerlingen enthousiast maakt.
Ik probeer een fijne sfeer neer te zetten in mijn lessen en ik vind het dan ook belangrijk dat mijn leerlingen alles kunnen vragen. Ik weet namelijk veel van het vak omdat ik al dans sinds mijn derde. Ik leer mijn leerlingen de techniek van Modern, maar ik probeer ook de techniek van Jazz en Ballet erin te weven. In New York heb ik een moderne techniek geleerd, de Horton techniek, en die geef ik graag door in mijn lessen. We beginnen de les altijd een beetje met cross the floor, een techniekopdracht, een warming up en een choreografie.
Mijn motto is dat je sterker bent dan je denkt. Je kan ook meer dan je denkt. Dit hoor ik mijzelf vaak roepen in mijn lessen. Aan iedereen die Modern zou willen dansen, zou ik zeggen dat je gewoon moet komen en kijken of je het leuk vindt. Je leert het vanzelf en het is ook een proces dat je doormaakt. Flexibiliteit en lenigheid helpen je, maar het is zeker geen must.
Patrick geeft Breakdance.
Ik vind het leuk om mijn dansskills, kennis en ervaring te delen met de jeugd en de jongeren. Je bent bezig met het verleggen van je grenzen, je gaat buiten je comfortzone en komt erachter dat je in staat bent meer te kunnen dan dat je dacht. Qua lichaam maar ook qua geest. Dit doe ik door ze te laten denken dat alles mogelijk is en ik geef in mijn lessen daar alle ruimte voor om ermee te experimenteren. Dit houdt uiteindelijk in dat de breakdancers zelf ook aan de slag gaan met eigen choreo’s en tricks.
Breakdance is niet alleen bewegen op muziek, maar het is echt een kunstvorm waarbij zelfexpressie heel belangrijk is. Breakdance is vanuit de oorsprong heel competitief. Je gaat battelen, elkaar uitdagen en de ander laten zien dat je beter bent. Creativiteit is hierin heel belangrijk. Breakdance is heel breed. Je onderscheidt het in powermoves en tricks. Bij powermoves draai je op je hoofd, je schouder en je rug. De tricks zijn meer de salto’s en de sprongbewegingen waarbij je weer draait. Dit is bijvoorbeeld een salto, butterfly, b-twist of een gainer.
De oorsprong van Boypower zit in een combinatieles van krachttraining, Breakdance en Hip hop. Dat verschilt al met Breakdance, want dat is puur gericht op het breakdancen. Boypower heeft dus drie elementen. Bij Boypower ligt er ook meer nadruk op krachttraining, zoals opdrukken, push-ups, planken, buikspieroefeningen, etc.
Mijn motto is dat je niet mag zeggen dat je het niet kunt, maar dat je het nog niet kunt. Ik kan het niet, bestaat niet. Ik leer mijn leerlingen gelijk af dat ze dat niet mogen zeggen. Je moet het uitgangspunt nemen van wat je al wel kan en natuurlijk niet van wat je nog niet kan.
Anne is afgestudeerd in musicaltheater. Ze geeft Zang & Theater, Musical en privé zangles.
Iets wat mij kenmerkt als docent is dat ik iedereen zijn of haar straalmomentje wil geven. Dat is toch iets wat ik heel belangrijk vind. Ik wil er echt voor zorgen dat iedereen zich fijn voelt en dat ze op hun eigen manier hun straalmomentje hebben. Al is dat maar door ze af en toe een complimentje geven of het juist te benoemen als ze iets alleen durven doen of een mooie scène hebben gespeeld. Of iets hebben gedurfd wat ze de vorige les nog niet durfden.
Het is zo leuk om les te geven en mijn leerlingen daarna blij de deur uit te zien gaan. Daarnaast is het super om mijn leerlingen uit hun schulp te zien kruipen en om te zien dat ze groeien en stappen maken. Ik houd de les altijd positief en laat mijn leerlingen duidelijk merken dat ze hier fouten mogen maken en dat ze zichzelf mogen zijn. Dat is wel echt wat centraal staat in mijn les.
Leerlingen kunnen bij mij op verschillende vlakken dingen leren. Ik heb ervaring in het zingen van verschillende genres zoals pop, kleinkunst, soul, r&b en jazz. Daarnaast ben ik breed geschoold en kan ik mijn leerlingen helpen op het gebied van zang, dans, theater en musical.
Ik vind het belangrijk om de les samen af te sluiten. We springen altijd af met iets wat centraal heeft gestaan in die les. Mijn leerlingen mogen dan een woord kiezen en dan roep ik heel hard 3, 2, 1 en dan zakken we met z’n allen naar beneden, zeggen dat woord heel hard en dan springen we en moeten we met z’n allen tegelijkertijd op de grond stil komen te staan.
Carmen heeft een vierjarige dansopleiding Urban Allround afgerond. Ze geeft Hip hop aan de vooropleiding.
Ik vind het belangrijk dat mijn leerlingen goed met elkaar kunnen werken. Ze zijn natuurlijk veel met elkaar omdat ze de Vooropleiding doen. Het is daarom van belang dat ze elkaar respecteren en het leuk hebben samen. Los van het feit dat ze een hoop moeten leren is het allereerste uitgangspunt namelijk plezier hebben. In mijn lessen is er een balans tussen grapjes maken en heel hard werken. Ik ben degene die de meeste grapjes maakt, maar ook degene die ervoor zorgt dat er zo hard mogelijk gewerkt wordt.
Mijn leerlingen hebben bewust de keuze gemaakt om de Vooropleiding te doen omdat ze hier uiteindelijk meestal wel verder in willen. Ze willen meer dan een reguliere les. Ik vind het dan ook belangrijk dat ze mijn leerlingen muzikaal zijn en weten hoe ze moeten bewegen.
Ik heb veel ervaring in het werkveld en geef daarnaast ook les op een dansopleiding, dus ik weet wat er verwacht wordt. De manier hoe ik lesgeef maakt mij ook uniek omdat ik meer bezig ben met mijn leerlingen dan met mijn stukje lesstof. Mijn tip is dat je moet weten wat je geeft. Je moet namelijk honderd procent staan achter hetgeen wat je doet.
Rinske is afgestudeerd aan de dans academie in Arnhem en studeert Fysiotherapie. Ze geeft Pop-Show Dans.
De sfeer op de school is heel erg prettig. Het is er altijd leuk en gezellig. Het is professioneel, want iedereen weet altijd waar hij/zij mee bezig is en kan je overal mee helpen. Ook de kinderen zijn altijd heel erg vrolijk en blij en dat vind ik erg leuk om te zien. Mijn idool is mijn oude dansdocent. Die is gewoon zo zichzelf en kan zo genieten van het dansen. Dit zorgde ervoor dat ik erg van mijn lessen genoot en op een leuke manier nieuwe dingen leerde. Dit probeer ik dan ook door te voeren in mijn lessen. Ik vind het bijzonder om kinderen op een leuke manier nieuwe dingen te leren, ze te zien groeien en opbloeien tijdens het dansen en tijdens de denkbeeldige uitstapjes die we maken naar magische plekken. Ze kunnen dan gewoon lekker dansen en echt zichzelf zijn.
Wat ik iedereen wil meegeven die wil leren zingen, dansen of acteren, is ten eerste dat iedereen welkom is! Daarnaast dat je het gewoon moet doen. Het maakt niet uit wie je bent of wat je doet, want er kan niks fout. Gewoon durven en niet bang zijn. Hoe sneller je het doet, hoe sneller je het leert en des te leuker het wordt. Ga ervoor!
Sabine geeft Taples.
Ik dans al bijna veertig jaar tap en geef nu al meer dan dertig jaar met veel plezier les. Er zijn leerlingen die ik al vijfentwintig jaar in de les heb, waarbij nu ook hun kinderen taples komen volgen. Dat vind ik zo leuk. Tap is ook uniek want het wordt verder in Apeldoorn nergens gegeven.
Bij tap leer je vooral anders naar muziek luisteren. Je gaat natuurlijk zelf muziek toevoegen. Dat is eigenlijk wat je doet. Je leert creatief omgaan met de muziek die je hoort. Ik ben juist degene die altijd een beetje van de beat af wilt zodat je een toevoeging op de muziek kan doen. Dat in combinatie met dans, je voetenwerk, coördinatie en uithoudingsvermogen maakt het pittig maar o zo leuk.
Ik merk dat ik heel amicaal ben in mijn lessen. Dat gaat gewoon automatisch en dat vind ik ook belangrijk. Ze komen namelijk allemaal voor een uurtje ontspanning, om wat te leren maar ook om samen met iets bezig te zijn. Die persoonlijke band die ik heb met mijn leerlingen vind ik bijna nog belangrijker dan het dansen zelf. Nieuwe leerlingen passen er ook zo bij. Enthousiasme is nummer één. Als je dat bezit en muzikaliteit hebt, ben je al een heel eind.
Ik ben als docent niet gebonden aan muziekstijlen. We dansen tap op klassieke nummers, top 40 of juist een oud nummer. Daar zijn we heel vrij in. Het moet voor mij wel gelijk pakkend zijn en waar ik iets mee kan. Dan let ik vooral op het ritme. Die diversiteit van muziekstijlen maakt mij ook wel uniek als docent.
In de les begin ik altijd met de voeten losmaken. Dan doen we wat oefeningen en dansen we daarna op twee nummers zodat je de technieken leert. We eindigen de les altijd met een choreografie. Ik leer mijn leerlingen ongeveer twee choreografieën per half jaar. Dat vind ik ook leuker qua afwisseling. Die tijd heb je ook wel nodig om het leren. Je moet je namelijk voorstellen dat je aan het dansen bent en tegelijkertijd bezig bent met je voeten.
José is afgestudeerd aan de dansacademie Lucia Marthas Institute for Performing Arts. Ze geeft Jazz aan de Vooropleiding.
Ik vind lesgeven zo leuk door het enthousiasme en het fanatisme van de leerlingen. Ik wil dat talent juist ontwikkelen. Leerlingen op de Vooropleiding zijn er echt op gefocust om beter te worden. Ik word daardoor getriggerd om ze te helpen en om te zorgen dat dat gebeurt. Ik wil leerlingen graag inspireren en daarnaast ben je als docent ook een onderdeel van hun opvoeding. Daar kun je niet omheen.
Bij Jazz leer je techniek en het plaatsen van je bewegingen. Ik vind het belangrijk dat mijn leerlingen muzikaliteit hebben. Dat je ook kan bewegen op de tussenmaten en de afterbeat. Ik vraag altijd uitstraling in mijn lessen. Dat hoeft natuurlijk niet per se je gezichtsuitdrukking te zijn, maar dat kan ook je dansexpressie zijn. Ik geef mijn leerlingen altijd mee dat je danst omdat je je op een bepaalde manier wil uiten. Dat wil ik terugzien in je bewegingskwaliteit. Gooi alles er maar uit. Dansen is daarnaast ook gewoon een uitlaatklep voor veel leerlingen.
Alle oefeningen zijn in mijn lessen gechoreografeerd. Het komt volgens mij niet vaak voor dat je in een les een heel vaste lesstof krijgt van begin tot eind. Ik herhaal die oefeningen ook wekelijks zodat ze zichzelf kunnen verbeteren en voelen dat het in hun lijf komt. Spieren hebben namelijk ook gewoon geheugen. Als je leert hoe de beweging eruit moet zien en hoe dat in je eigen lijf moet gebeuren, dan wordt het ook gewoon uitgevoerd in een mooie beweging.
Willemijn heeft de studie HBO Docent Theater gedaan aan de Hogeschool voor de Kunsten in Utrecht. Ze geeft acteerles.
Ik ben theater- en musicaldocent voor verschillende scholen en ik heb een jeugdtheatergroep waarmee in voorstellingen maak en speel op scholen en festivals.
Acteren is even lekker niet jezelf zijn. Acteren is lekker gek en anders. Acteren is vrijheid en acteren is je eigen wereld maken. In mijn lessen vind ik het belangrijk dat je de techniek leert van acteren, maar ook het plezier. Je leert hoe je een ander personage kan spelen in een eigen bedachte wereld.
We zullen werken aan improvisatie, monologen, dialogen, regisseren, camera acteren en theater maken. Op de vooropleiding zal ik ook theatergeschiedenis en dramaturgie erbij pakken, zodat je leert waar theater vandaan komt en waarom we bepaalde dingen doen in het theater. We zullen korte oefeningen en lange opdrachten doen om ervoor te zorgen dat je echt leert om op een podium te acteren.
We werken in losse blokken om zoveel mogelijk aspecten te behandelen en maken 2 keer in het jaar een presentatie/voorstelling. Die maak ik echt samen met jullie!
Met acteren is het ook belangrijk om te kijken naar de wereld om je heen, dus in de lessen zullen we het ook hebben over wereldbeeld en persoonlijke ontwikkeling.
Ik kan niet wachten om met jullie aan de slag te gaan!
Ik ben afgestudeerd als Docerend Theatermaker aan de Hogeschool voor de Kunsten in Utrecht. Sindsdien ben ik werkzaam als freelance theatermaker en docent. Daarnaast heb ik mij verder ontwikkeld binnen mime, yoga en mediation/coaching. Ik ben een bron van energie en heb een grote liefde voor fysiek theater. Spelenderwijs maak ik theater en geef ik lessen aan kinderen en jongeren.
Theater is voor mij een fantastische manier om je talenten te ontdekken en verder te ontwikkelen. Daarbij biedt theater ook de mogelijkheid om meer over jezelf en anderen te leren. Ik begeleid de jeugd op een coachende wijze, waarin ruimte en veiligheid ervaren wordt. Ik vind het belangrijk dat iedere leerling zich durft te uiten en zichzelf kan zijn binnen mijn lessen. Zich gehoord en gezien voelt. Ik werk met heel veel plezier met deze doelgroep. We spreken dezelfde taal, zonder dat ik mijn leidende rol als docent verlies.
De leerlingen zijn mijn grootste inspiratiebron waarin het lichaam mijn vertrekpunt is. Ik gebruik mime als ingrediënt om spelers in het hier en nu te brengen. De spelers leren hun eigen lichaamstaal kennen en kunnen zich verhouden tot de ruimte waarin zij zich bevinden. Wanneer je volledig met jezelf, anderen en de ruimte verbonden bent kun je authentiek spelen. Dat vind ik mooi om te bereiken met mijn spelers.
Ik wil hen graag een ervaring meegeven die ik jaren geleden zelf heb gehad op een jeugdtheaterschool. Een fundament om met vertrouwen de toekomst tegemoet te zien. Daarbij is Joji school een mooie plek waar verschillende disciplines samenkomen. Waar je met elkaar samenwerkt en van elkaars discipline kunt leren!
Lois geeft Dancehall lessen.
Mijn naam is Lois Tahapary en ik ben 21 jaar. Ik dans al sinds ik vier ben en heb ook verschillende stijlen gedaan. Ik kwam erachter dat hiphop toch het beste bij mij paste en hier ben ik in verder gedanst. Zo heb ik in selectie teams gedanst en veel optredens en wedstrijden gedaan. Daarnaast ging ik vanaf mijn 14e veel workshops volgen door het hele land waardoor ik in aanraking kwam met de stijl ‘dancehall’. Hier ben ik mij meer in gaan verdiepen en uiteindelijk ben ik hier les in gaan geven. Ik geef nu al bijna 6 jaar les en sinds kort dus ook hier bij Joji School of Arts!
Dancehall is een stijl die ontstaan is in Jamaica. Het gaat vooral om het samen genieten en dat is ook mijn top prioriteit in de les. Ik wil het uiterste uit mijn leerlingen halen, maar het moet wel leuk blijven voor iedereen!
Mijn lessen start ik altijd met een warming-up waarna mijn ‘dancehall warming up’ volgt. Hierbij zet ik een lekker dancehall nummer aan en beginnen we met was basic dancehall steps. Daarna volgt eigenlijk altijd een choreografie. Op het eind van de lessen gaan we vaak in groepjes dansen om aan elkaar te laten zien wat we hebben geleerd.
Valerie geeft peuter-, kleuter- en balletlessen.
Mijn naam is Valerie Oudbier en ik ben 20 jaar oud. Ik dans al sinds ik 3 ben en ik heb 8 jaar op de vooropleiding hier van Joji School of Arts gezeten. Ik heb zelf ook nog wat leuke uitvoerende dingen mogen doen. Ik heb in de serie de eindmusical seizoen 1 mogen spelen, in de tiener popgroep the Teenz gezeten en verschillende producties voor Tim Koldenhof mogen doen!
Ik ben hier een paar jaar geleden begonnen met lesgeven en dat beviel me heel goed! Daarna ben ik een opleiding tot dans docent gaan doen bij Lucia Marthas Amsterdam, en nu ga ik een nieuwe uitdaging starten ik ga naar de pabo! En natuurlijk heb ik nu mijn eigen lessen bij JSA dus daar heb ik ook ontzettend veel zin in! Het allerleukste vind ik om mijn passie voor dans, spel en zang door de geven aan anderen. Ook vind ik het echt fantastisch om samen met de peuters en kleuters een super leuke les te doen waarin zij volledig in hun fantasie wereld opgaan. Ik heb er in ieder geval heel erg veel zin in!
Imke geeft (female) hiphop lessen.
Een leven zonder dans is voor mij geen leven. Ik kan dan ook niet omschrijven hoe dankbaar ik ben, dat ik van mijn passie mijn werk heb kunnen maken. Ik was vroeger nooit echt een prater maar wanneer ik mocht dansen, kon ik met mijn lichaam alles vertellen wat ik maar wilde. Hoe tof is het dat ik dat nu mag delen en doorgeven aan de mensen die in mijn les staan.
Ik krijg enorm veel energie van mijn leerlingen wanneer ik zie dat zij plezier hebben. Dat staat in mijn lessen dan ook centraal. Daarnaast vind ik het stukje muzikaliteit en de band met mijn leerlingen belangrijk. Ik wil een veilige ruimte creëren waar iedereen kan zijn wie hij/zij wilt zijn.
Ik heb zelf een enorme liefde voor op het podium staan en heb het geluk dat ik dat vaak heb mogen doen. Ik ben in 2019 gestart met de opleiding HBO contemporary urban op Fontys en vervolgens het commerciële werkveld ingerold. Ik heb onder andere op Breakin’ Convention Londen 2022, NPO Koningsdag 2016, RTL De Enige Echte, Extrema Outdoor, Defqon gestaan en in films voor videoland mogen dansen. En ik hoop in de toekomst nog veel aan dit lijstje toe te mogen voegen!
Evi geeft ballet aan de vooropleiding Dans/Zang.
Als kind was mijn hoogtepunt van de week altijd mijn wekelijkse dansles. Dit werden dan ook al snel meerdere lessen per week in verschillende stijlen. In mijn laatste twee jaar van de middelbare school heb ik de Opstapcursus van dansacademie Fontys in Tilburg gevolgd, waar voornamelijk mijn passie voor ballet en moderne dans duidelijk naar voren kwam. Op mijn 18e ben ik verhuisd naar Zwitserland om daar aan de dansacademie (Bachelor Contemporary Dance) te beginnen. In het laatste jaar van mijn opleiding heb ik stagegelopen bij Tanztheater Pforzheim, een modern dansgezelschap in Duitsland, waar ik ook nog een aantal jaar ben blijven werken als professioneel danseres nadat ik afstudeerde in 2017. In 2020 ben ik opnieuw verhuisd, dit keer naar Oostenrijk, om te gaan dansen bij het moderne dansgezelschap Tanzlinz in Linz. Tijdens deze zeven jaar in het buitenland heb ik enorm veel ervaring opgedaan in grote dansproducties met gerenoveerde choreografen van over de hele wereld. Het was een tijd van hard werken, maar ook zeker genieten van de optredens die ik heb mogen doen door heel Europa.
Een jaar geleden heb ik besloten om een andere kant op te gaan, namelijk om me meer te gaan focussen op de zakelijke en organisatorische kant van de cultuursector. Ik ben weer terugverhuisd naar Nederland en heb deze zomer de Master Cultural Economics & Entrepreneurship afgerond aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam. Van voornamelijk werken met mijn lichaam naar voornamelijk werken met mijn hoofd is een hele overgang geweest, waardoor ik blij ben dat ik mijn passie voor dans kan voortzetten en doorgeven in mijn lessen. Met veel plezier deel ik mijn kennis, ervaring, maar vooral de liefde voor dans met de leerlingen van de vooropleiding.
Tim geeft acteerlessen.
Mijn naam is Tim Polder en ik woon in Arnhem. Ik ben acteur, zanger en docent drama. Ik heb de opleiding Musical- en Muziektheater gevolgd in Arnhem en daarna nog de Nederlandse Acteursschool in Apeldoorn. Momenteel ben ik te zien als Karel Kreeft in de musical de Kleine Zeemeermin van Onder Andere Producties waarmee ik door heel Nederland en Vlaanderen tour. Ook kan je mij misschien van tv kennen. Ik heb (gast)rollen gespeeld in o.a. Chantals Pyjama Party, The Big Show, Hart op de juiste plek en ik zing in The Passion Gospel Choir (KRO-NCRV).
Mijn passie voor theater is ontstaan toen ik zes jaar oud was, na het zien van de musical Disney´s Beauty and the Beast. Vanaf dat moment wist ik dat ik later ook acteur wilde worden. Ik geef graag les omdat ik het leuk vind om met jong talent te werken en ze te motiveren om, net zoals ik en velen anderen, van hun hobby hun beroep te maken. Ik vind het mooi om te zien dat leerlingen stappen zetten, groeien en beter worden. Het beoefenen van een podiumkunst is namelijk niet alleen leuk, maar het kan je ook helpen om je zelfverzekerd te voelen, grenzen te verleggen en voor jezelf op te komen. Zie ik je in mijn les?
Timon geeft acteerlessen aan vooropleiding Theater/Zang.
“De hele wereld is toneel, en ieder speelt een rol”, schrijft Shakespeare. Maar welke rollen wil je spelen? Toneel is voor mij één groot onderzoek naar die vraag. Welke kanten van jezelf ken je al, welke nog niet? Wat vind je interessant aan jezelf, waar ben je trots op, waar droom je van (of heb je nachtmerries over)? En binnen de veilige plek die theater is kun je proberen op deze vragen een antwoord te vinden.
Tegelijkertijd is theater een plek waar je anderen ontmoet: andere karakters, andere meningen, ander gedrag. Je kruipt in de huid van iemand anders, en leert je daardoor in te leven in personages die wellicht volkomen anders in elkaar steken dan jij zelf bent. Nieuwsgierigheid, openheid en verbazing zijn kernwoorden in mijn lessen.
Ik ben in 1993 afgestudeerd als theaterdocent aan de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht. Sindsdien geef ik les, schrijf en maak ik voorstellingen en werk als acteur in de meest uiteenlopende communicatietrainingen. Ik heb jarenlang een eigen theatergroep gehad waar ik grootschalige locatievoorstellingen mee maakte. Daarnaast was ik als theaterdocent tien jaar verbonden aan de Dutch Academy of Performing Arts in Den Haag en gaf les op de Amsterdamse Theater Academie en op Codarts in Rotterdam.
Ik hou erg van het samenwerken met andere disciplines: muziek, zang, dans, en beeldende kunst. Daarnaast heb ik een grote liefde voor (theater)geschiedenis en allerlei oude en nieuwe verhalen.
Mijn grootste plezier in het lesgeven is wanneer spelers vol overgave en energie op het toneel opgaan in wat ze aan het doen zijn, en na afloop opmerken: “Wauw, ik wist niet dat ik dit kon.” Ik geef les aan kinderen en jongeren van 10 tot 20 jaar, die allemaal hun eigen mogelijkheden en interesses hebben. Dat maakt de lessen intens, maar ook erg uitdagend. Mijn les is geslaagd wanneer elke leerling na afloop nét iets anders het lokaal uitgaat dan zij of hij naar binnen is gegaan.
Eva geeft zanglessen aan de vooropleiding.
Ik kom uit een muzikale familie, dus muziek en theater zijn mij met de paplepel ingegoten; het was daarom geen verrassing dat ook ik hier iets mee wilde gaan doen. In 2016 studeerde ik af aan het conservatorium van ArtEZ, richting Muziektheater. Sindsdien speel ik in verschillende kleinkunst- en jeugdvoorstellingen.
Daarnaast mag ik dit seizoen de zang performance lessen gaan verzorgen aan de vooropleiding van Joji School of Arts. Dit vind ik superleuk! Zingen is namelijk zoveel meer dan gewoon ‘mooi een liedje zingen’. Je vertelt een verhaal, wil mensen raken, inspireren, emotioneren, of motiveren. Dit wil ik graag aan mijn leerlingen meegeven. Waar zing je nou eigenlijk over? En waarom zing je het? Tegen wie heb je het? Dit vergt kwetsbaarheid en openheid van de leerlingen. Ik hoop dat ik een veilige omgeving kan creëren, waar we in een open sfeer en met aandacht voor elkaar kunnen werken. Waarin de leerlingen kunnen groeien, ontwikkelen, vlieguren- en vooral veel plezier kunnen maken!
Jan-Jaap geeft pop show dans, kleuterdans en ballet.
Ik ben Jan-Jaap Keijzer, ik ben 20 jaar en heb afgelopen jaar de opleiding Danser Show Alround afgerond.
Ik hou ervan mensen te inspireren met dans, dansen maakt gelukkig en in mijn lessen gaat het naast hard werken ook vooral om plezier in het dansen.
Leuk weetje: ik heb zelf ook de vooropleiding van Joji School of Arts gedaan !
Melanie geeft jazz techniek les aan de vooropleiding.
In 2014 ben ik afgestudeerd aan Lucia Marthas Institute for Performing Arts met twee HBO Bachelor diploma’s. Naast een diploma voor uitvoerende danser heb ik ook een diploma voor docent dans, en het liefst combineer ik deze twee passies van mij.
In al deze jaren heb ik geweldige optredens gehad als o.a. achtergronddanseres van Lisa Lewis, Thomas Berge, Wolter Kroes, Antje Monteiro en heb ik meegedaan aan het tv-programma ‘So you think you can dance’ in 2015. Naast zelf op het podium staan, geef ik ook al vanaf mijn zestiende les op verschillende scholen voor o.a. voor- en vakopleidingen (MBO/HBO).
Sinds 2022 heb ik mijn passie ook op een andere manier gevonden in de management functie bij Joji School of Arts. Het organiseren van alle optredens, eindshows etc. vind ik erg leuk en uitdagend.
Wij gebruiken cookies (en andere technieken) en verzamelen daarmee informatie over het gebruik van onze website onder andere om deze te analyseren en te verbeteren. Door hieronder op akkoord te drukken, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies en het verzamelen van informatie door ons en door derden op onze website.
Akkoord Meer informatie? Bekijk onze cookiepagina.