We zijn super trots op ons team! Onze docenten zitten vol passie en enthousiasme. Zij delen graag hun kennis en ervaring met jou. Graag stellen wij ze aan je voor.
We zijn super trots op ons team! Onze docenten zitten vol passie en enthousiasme. Zij delen graag hun kennis en ervaring met jou. Graag stellen wij ze aan je voor.
In al onze reguliere lessen kan je gratis een proefles volgen. Onze docenten zijn op de hoogte van je komst en zullen je een warm welkom heten!
Over lesgeven:
”Ik vind het te gek om te werken vanuit mijn leerlingen. Ik draag niets op maar coach zodat mijn leerlingen het beste uit zichzelf halen. Acteren gaat voor mij over het inzetten van je fantasie, eigen ervaringen, gedachtes, gevoelens en emoties. Dit hebben mijn leerlingen genoeg. Het is de bron van waaruit we aan de slag gaan.’’
Over theatermaken:
”Of we voor een presentatie of voorstelling werken met een script over montagevoorstelling, ik vind beide even leuk. Daarnaast werk ik graag aan sketches. Thema’s als familiebanden en vriendschap komen dan vaak voorbij.’’
Over inspiratie:
”Ik ga graag naar het theater. Dat is waar het voor mij allemaal begint. Een avondje Shakespeare of een klucht, je kan mij overal voor wakker maken.’’
Over inspiratie:
”Ik ga graag naar het theater. Dat is waar het voor mij allemaal begint. Een avondje Shakespeare of een klucht, je kan mij overal voor wakker maken”.
Ik ben afgestudeerd aan de Nederlandse Musical Academie en geef sinds 2013 musical-, zang- en danslessen aan kinderen en jongeren. Ik werk daarnaast ook bij Van Hoorne entertainment waar ik veel shows voor kinderen mag spelen. Het leukste publiek dat er is!
Song & Dance is zo’n energierijk vak. Alleen dansen vind ik ook heel leuk, maar om erbij te zingen krijg je zoveel energie om nog meer te willen geven. Ik vind het tof om mijn leerlingen allerlei facetten uit het vak te leren en daarmee aan de slag te gaan. Ik leer ze ook dat ze aan hun uitstraling moeten werken: open, vrolijk en glimlachen. Dat is later je visitekaartje natuurlijk.
Het lesgeven maakt het voor mij zo leuk omdat ik met hele getalenteerde kinderen mag werken op een toplocatie in Apeldoorn. Ik probeer altijd om zoveel mogelijk diversiteit in een les te stoppen, zodat het interessant blijft voor mijn leerlingen. Zo beginnen we vaak met losse oefeningen, daarna een warming up, een spelletje en werken we hard aan hetgeen waar we mee bezig zijn: zingen & dansen!
Ik wil mijzelf blijven uitdagen, dus ik ben constant op zoek om een stapje hoger te gaan. Dat probeer ik ook over te brengen op mijn leerlingen, dat zij ook steeds een stapje verder gaan en zichzelf blijven uitdagen. Het is weleens voorgekomen dat ik tijdens een zangoefening vraag of ze een tandje harder kunnen en dan kijken ze verbaasd omdat het ze lukt. Het is heel tof als ik dat uit mijn leerlingen kan halen.
Mijn motto is dat je gewoon moet gaan. Niet is fout, alles is goed. Fouten zijn er om te maken, daarvoor krijg je hier les. Aan het einde van de les geef ik iedereen een high five om de les af te sluiten en om toch even persoonlijk contact te hebben met iedere leerling.
Ik hou ontzettend veel van dans en dans al Ballet sinds mijn vierde. Ik vind het leuk om mijn kennis over te brengen aan mijn leerlingen. Het is mooi om te zien hoe ze groeien en opbloeien in de les. Om ervoor te zorgen dat ze die groei blijven maken, zorg ik ervoor dat ik elke les passende lesstof aanbied, ze uitdaging blijf geven en ze blijf motiveren. Iedereen groeit vanaf het moment dat ze binnenkomen. Mijn leerlingen durven steeds meer, geven vaker invulling aan de muziek en voelen zich vertrouwd.
Bij ballet leer je de klassieke danstechniek. Je start aan de barre, doet oefeningen in de zaal en werkt aan een choreografie. Gevorderde leerlingen leren ook dansen op spitzen. Zij die de juiste kracht en fysieke mogelijkheden hiervoor hebben. Het is een verlenging van de balletles. Naast Ballet doe ik zelf ook Jazz, Modern, Yoga en Pilates.
Ik vind het belangrijk dat je plezier hebt in wat je doet, jezelf blijft uitdagen en steeds een stapje verder groeit. Blijf oefenen en het proberen. Als je wilt weten hoe een les eruitziet, kom dan kijken of neem een proefles!
Lesgeven is zo leuk omdat ik mijn leerlingen kan aansteken met mijn liefde voor dans. Ik kan ze blij maken met mijn lessen. Dit doe ik door toffe liedjes te kiezen waar ze graag op willen dansen en daar verzin ik dan leuke choreografieën op. Mijn lessen staan voor samen plezier maken, een beetje gek doen en de kinderen veel leren.
Ik heb vroeger op hoog niveau geturnd en wilde zelf altijd al op het podium dansen, maar door een heftige blessure aan mijn rug moest ik noodgedwongen het docentenvak in. Dit is achteraf gezien het beste wat mij is overkomen want lesgeven doe ik ontzettend graag. Ik ben zo dankbaar dat ik al met al nog iets met dansen kan blijven doen.
Je kan in dans, naast je emotie, ook je muzikaliteit en creativiteit erin kwijt. Ik probeer dat ook over te brengen op mijn leerlingen. Luisteren naar muziek, het ontleden van muziek en daarbij precies op de muziek bewegen. Dat muziek en dans dan één worden is echt fantastisch.
Als iemand tegen mij zegt dat iets ze niet lukt, dan herstel ik ze door te zeggen: het lukt je nóg niet. In mijn les mag je fouten maken want daar leer je van. Ik geef mijn leerlingen mee dat ze goed voor zichzelf moeten zorgen. De beste tip die ik heb aan iedereen die wil beginnen met dansen is dat je in jezelf moet blijven geloven. Alles valt te leren!
Ik voel mij het meest vrij in Hip hop omdat het puur gaat om je eigen creativiteit. Hip hop is een hele vrije manier qua dansstijl. Ik probeer mijn leerlingen bewust te maken dat je eigen moet zijn. Dat je je kan uiten in van alles. Dat kan zijn in je haarstijl, je kleding, maar ook in de manier waarop je danst. Het maakt niet uit hoe je eruitziet of hoe je danst, als je je maar fijn voelt bij wat je doet.
Mijn lessen beginnen altijd met een warming up. Ik geef dan vaak nog een oefening waarbij je je lichaam beter leert kennen, zoals body seperations. Dan beweeg je alleen je hoofd, knieën of bijvoorbeeld je heupen. Daarna leer ik ze de choreografie. Aan het einde van de les deel ik de groep vaak in wat kleinere groepjes zodat ze de ruimte hebben om te dansen en van elkaar kunnen leren.
Ik geef les op de manier hoe Hip hop vroeger ontstaan is. Het is namelijk ontstaan vanuit basic steps zoals the running man. Hierdoor leren ze echt de basis van Hip hop. Ik leer ze daarnaast ook technieken zoals de bounce en barking. Dan beweeg je veel met je bovenlichaam.
Het is belangrijk om een klik te hebben met je leerlingen. Eigenlijk gebeurt dat onbewust. De groepen die ik nu lesgeef zijn zo energierijk en vrolijk. Het is heel fijn om daar mee samen te werken. Ik probeer zelf ook altijd heel vrolijk te zijn waardoor ik die energie uitstraal naar de rest en zij dat overnemen.
Wat mij uniek maakt als docent is dat ik het heel vrij hou in mijn lessen. Ik probeer zoveel mogelijk met ritmes te spelen. De ene keer ga ik heel erg in op de muziek en pak ik daar bepaalde accenten uit en de andere keer ga ik mee met de flow van de lyrics. Daarnaast leer ik mijn leerlingen elke week een andere choreografie.
De theaterschool voelt als mijn tweede huis. Ik heb hier jaren les gevolgd en geef sinds kort nu ook zelf les. Omdat ik redelijk nieuw ben in het lesgeven, is het zo tof als je iets maakt en dat in de les tot leven ziet komen. Mijn dansdocenten zeiden dat vroeger ook altijd en ik begreep daar niets van. Nu begrijp ik dat volkomen en is het zo gaaf dat jouw eigen gemaakte choreografie tot leven komt en het je leerlingen enthousiast maakt.
Ik probeer een fijne sfeer neer te zetten in mijn lessen en ik vind het dan ook belangrijk dat mijn leerlingen alles kunnen vragen. Ik weet namelijk veel van het vak omdat ik al dans sinds mijn derde. Ik leer mijn leerlingen de techniek van Modern, maar ik probeer ook de techniek van Jazz en Ballet erin te weven. In New York heb ik een moderne techniek geleerd, de Horton techniek, en die geef ik graag door in mijn lessen. We beginnen de les altijd een beetje met cross the floor, een techniekopdracht, een warming up en een choreografie.
Mijn motto is dat je sterker bent dan je denkt. Je kan ook meer dan je denkt. Dit hoor ik mijzelf vaak roepen in mijn lessen. Aan iedereen die Modern zou willen dansen, zou ik zeggen dat je gewoon moet komen en kijken of je het leuk vindt. Je leert het vanzelf en het is ook een proces dat je doormaakt. Flexibiliteit en lenigheid helpen je, maar het is zeker geen must.
Iets wat mij kenmerkt als docent is dat ik iedereen zijn of haar straalmomentje wil geven. Dat is toch iets wat ik heel belangrijk vind. Ik wil er echt voor zorgen dat iedereen zich fijn voelt en dat ze op hun eigen manier hun straalmomentje hebben. Al is dat maar door ze af en toe een complimentje geven of het juist te benoemen als ze iets alleen durven doen of een mooie scène hebben gespeeld. Of iets hebben gedurfd wat ze de vorige les nog niet durfden.
Het is zo leuk om les te geven en mijn leerlingen daarna blij de deur uit te zien gaan. Daarnaast is het super om mijn leerlingen uit hun schulp te zien kruipen en om te zien dat ze groeien en stappen maken. Ik houd de les altijd positief en laat mijn leerlingen duidelijk merken dat ze hier fouten mogen maken en dat ze zichzelf mogen zijn. Dat is wel echt wat centraal staat in mijn les.
Leerlingen kunnen bij mij op verschillende vlakken dingen leren. Ik heb ervaring in het zingen van verschillende genres zoals pop, kleinkunst, soul, r&b en jazz. Daarnaast ben ik breed geschoold en kan ik mijn leerlingen helpen op het gebied van zang, dans, theater en musical.
Ik vind het belangrijk om de les samen af te sluiten. We springen altijd af met iets wat centraal heeft gestaan in die les. Mijn leerlingen mogen dan een woord kiezen en dan roep ik heel hard 3, 2, 1 en dan zakken we met z’n allen naar beneden, zeggen dat woord heel hard en dan springen we en moeten we met z’n allen tegelijkertijd op de grond stil komen te staan.
Ik dans al bijna veertig jaar tap en geef nu al meer dan dertig jaar met veel plezier les. Er zijn leerlingen die ik al vijfentwintig jaar in de les heb, waarbij nu ook hun kinderen taples komen volgen. Dat vind ik zo leuk. Tap is ook uniek want het wordt verder in Apeldoorn nergens gegeven.
Bij tap leer je vooral anders naar muziek luisteren. Je gaat natuurlijk zelf muziek toevoegen. Dat is eigenlijk wat je doet. Je leert creatief omgaan met de muziek die je hoort. Ik ben juist degene die altijd een beetje van de beat af wilt zodat je een toevoeging op de muziek kan doen. Dat in combinatie met dans, je voetenwerk, coördinatie en uithoudingsvermogen maakt het pittig maar o zo leuk.
Ik merk dat ik heel amicaal ben in mijn lessen. Dat gaat gewoon automatisch en dat vind ik ook belangrijk. Ze komen namelijk allemaal voor een uurtje ontspanning, om wat te leren maar ook om samen met iets bezig te zijn. Die persoonlijke band die ik heb met mijn leerlingen vind ik bijna nog belangrijker dan het dansen zelf. Nieuwe leerlingen passen er ook zo bij. Enthousiasme is nummer één. Als je dat bezit en muzikaliteit hebt, ben je al een heel eind.
Ik ben als docent niet gebonden aan muziekstijlen. We dansen tap op klassieke nummers, top 40 of juist een oud nummer. Daar zijn we heel vrij in. Het moet voor mij wel gelijk pakkend zijn en waar ik iets mee kan. Dan let ik vooral op het ritme. Die diversiteit van muziekstijlen maakt mij ook wel uniek als docent.
In de les begin ik altijd met de voeten losmaken. Dan doen we wat oefeningen en dansen we daarna op twee nummers zodat je de technieken leert. We eindigen de les altijd met een choreografie. Ik leer mijn leerlingen ongeveer twee choreografieën per half jaar. Dat vind ik ook leuker qua afwisseling. Die tijd heb je ook wel nodig om het leren. Je moet je namelijk voorstellen dat je aan het dansen bent en tegelijkertijd bezig bent met je voeten.
Mijn naam is Valerie Oudbier en ik ben 20 jaar oud. Ik dans al sinds ik 3 ben en ik heb 8 jaar op de vooropleiding hier van Joji School of Arts gezeten. Ik heb zelf ook nog wat leuke uitvoerende dingen mogen doen. Ik heb in de serie de eindmusical seizoen 1 mogen spelen, in de tiener popgroep the Teenz gezeten en verschillende producties voor Tim Koldenhof mogen doen!
Ik ben hier een paar jaar geleden begonnen met lesgeven en dat beviel me heel goed! Daarna ben ik een opleiding tot dans docent gaan doen bij Lucia Marthas Amsterdam, en nu ga ik een nieuwe uitdaging starten ik ga naar de pabo! En natuurlijk heb ik nu mijn eigen lessen bij JSA dus daar heb ik ook ontzettend veel zin in! Het allerleukste vind ik om mijn passie voor dans, spel en zang door de geven aan anderen. Ook vind ik het echt fantastisch om samen met de peuters en kleuters een super leuke les te doen waarin zij volledig in hun fantasie wereld opgaan. Ik heb er in ieder geval heel erg veel zin in!
Een leven zonder dans is voor mij geen leven. Ik kan dan ook niet omschrijven hoe dankbaar ik ben, dat ik van mijn passie mijn werk heb kunnen maken. Ik was vroeger nooit echt een prater maar wanneer ik mocht dansen, kon ik met mijn lichaam alles vertellen wat ik maar wilde. Hoe tof is het dat ik dat nu mag delen en doorgeven aan de mensen die in mijn les staan.
Ik krijg enorm veel energie van mijn leerlingen wanneer ik zie dat zij plezier hebben. Dat staat in mijn lessen dan ook centraal. Daarnaast vind ik het stukje muzikaliteit en de band met mijn leerlingen belangrijk. Ik wil een veilige ruimte creëren waar iedereen kan zijn wie hij/zij wilt zijn.
Ik heb zelf een enorme liefde voor op het podium staan en heb het geluk dat ik dat vaak heb mogen doen. Ik ben in 2019 gestart met de opleiding HBO contemporary urban op Fontys en vervolgens het commerciële werkveld ingerold. Ik heb onder andere op Breakin’ Convention Londen 2022, NPO Koningsdag 2016, RTL De Enige Echte, Extrema Outdoor, Defqon gestaan en in films voor videoland mogen dansen. En ik hoop in de toekomst nog veel aan dit lijstje toe te mogen voegen!
Als kind was mijn hoogtepunt van de week altijd mijn wekelijkse dansles. Dit werden dan ook al snel meerdere lessen per week in verschillende stijlen. In mijn laatste twee jaar van de middelbare school heb ik de Opstapcursus van dansacademie Fontys in Tilburg gevolgd, waar voornamelijk mijn passie voor ballet en moderne dans duidelijk naar voren kwam. Op mijn 18e ben ik verhuisd naar Zwitserland om daar aan de dansacademie (Bachelor Contemporary Dance) te beginnen. In het laatste jaar van mijn opleiding heb ik stagegelopen bij Tanztheater Pforzheim, een modern dansgezelschap in Duitsland, waar ik ook nog een aantal jaar ben blijven werken als professioneel danseres nadat ik afstudeerde in 2017. In 2020 ben ik opnieuw verhuisd, dit keer naar Oostenrijk, om te gaan dansen bij het moderne dansgezelschap Tanzlinz in Linz. Tijdens deze zeven jaar in het buitenland heb ik enorm veel ervaring opgedaan in grote dansproducties met gerenoveerde choreografen van over de hele wereld. Het was een tijd van hard werken, maar ook zeker genieten van de optredens die ik heb mogen doen door heel Europa.
Een jaar geleden heb ik besloten om een andere kant op te gaan, namelijk om me meer te gaan focussen op de zakelijke en organisatorische kant van de cultuursector. Ik ben weer terugverhuisd naar Nederland en heb deze zomer de Master Cultural Economics & Entrepreneurship afgerond aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam. Van voornamelijk werken met mijn lichaam naar voornamelijk werken met mijn hoofd is een hele overgang geweest, waardoor ik blij ben dat ik mijn passie voor dans kan voortzetten en doorgeven in mijn lessen. Met veel plezier deel ik mijn kennis, ervaring, maar vooral de liefde voor dans met de leerlingen van de vooropleiding.
Mijn naam is Tim Polder en ik woon in Arnhem. Ik ben acteur, zanger en docent drama. Ik heb de opleiding Musical- en Muziektheater gevolgd in Arnhem en daarna nog de Nederlandse Acteursschool in Apeldoorn. Momenteel ben ik te zien als Karel Kreeft in de musical de Kleine Zeemeermin van Onder Andere Producties waarmee ik door heel Nederland en Vlaanderen tour. Ook kan je mij misschien van tv kennen. Ik heb (gast)rollen gespeeld in o.a. Chantals Pyjama Party, The Big Show, Hart op de juiste plek en ik zing in The Passion Gospel Choir (KRO-NCRV).
Mijn passie voor theater is ontstaan toen ik zes jaar oud was, na het zien van de musical Disney´s Beauty and the Beast. Vanaf dat moment wist ik dat ik later ook acteur wilde worden. Ik geef graag les omdat ik het leuk vind om met jong talent te werken en ze te motiveren om, net zoals ik en velen anderen, van hun hobby hun beroep te maken. Ik vind het mooi om te zien dat leerlingen stappen zetten, groeien en beter worden. Het beoefenen van een podiumkunst is namelijk niet alleen leuk, maar het kan je ook helpen om je zelfverzekerd te voelen, grenzen te verleggen en voor jezelf op te komen. Zie ik je in mijn les?
Ik ben Jan-Jaap Keijzer, ik ben 20 jaar en heb afgelopen jaar de opleiding Danser Show Alround afgerond. Ik hou ervan mensen te inspireren met dans, dansen maakt gelukkig en in mijn lessen gaat het naast hard werken ook vooral om plezier in het dansen.
Leuk weetje: ik heb zelf ook de vooropleiding van Joji School of Arts gedaan !
In 2014 ben ik afgestudeerd aan Lucia Marthas Institute for Performing Arts met twee HBO Bachelor diploma’s. Naast een diploma voor uitvoerende danser heb ik ook een diploma voor docent dans, en het liefst combineer ik deze twee passies van mij.
In al deze jaren heb ik geweldige optredens gehad als o.a. achtergronddanseres van Lisa Lewis, Thomas Berge, Wolter Kroes, Antje Monteiro en heb ik meegedaan aan het tv-programma ‘So you think you can dance’ in 2015. Naast zelf op het podium staan, geef ik ook al vanaf mijn zestiende les op verschillende scholen voor o.a. voor- en vakopleidingen (MBO/HBO).
Sinds 2022 heb ik mijn passie ook op een andere manier gevonden in de management functie bij Joji School of Arts. Het organiseren van alle optredens, eindshows etc. vind ik erg leuk en uitdagend.
Ik vind (samen) zingen en muziek en theater maken het allerleukste wat er is. Dat werd volop gedaan in mijn familie, dus dat was voor mij van jongs af aan heel vanzelfsprekend. Maar toen ik als zevenjarig meisje mijn allereerste musical ‘Elisabeth’ zag (vooral die hoge noot in ‘Mijn Leven Is Van Mij’) besloot ik dat ik ‘musicalster’ zou worden. Vele zang-, dans- en toneellessen volgden en ik deed o.a. ervaring op bij MusicallFactory en Theaterplan. Uiteindelijk had het leven wat anders voor mij in petto en ging ik verschillende genres zingen. Ik maakte veel meters op het podium met o.a. diverse coverbands. Ook startte ik zo’n tien jaar geleden met mijn liefde voor zingen met anderen delen door het geven van zanglessen. Alle niveaus, onderwerpen en genres komen langs, maar mijn hart gaat toch altijd wel sneller kloppen van musical songs. Heerlijk om de zang (spel)technisch tot in de detail uit te diepen. Daarnaast coach ik al enkele jaren zangers en spelers voor (muziek)theaterproducties, zoals bij musicalstichting STEMP in Gemert en toneelvereniging De Kern in Handel. Tot slot schrijf ik ook mijn eigen liedjes onder de naam ‘Angie Flare’. Waarmee ik ook regelmatig optreed.
Zingen is toch het allerleukste wat er is?
Wat mij betreft heb ik om die reden een droombaan. Zowel docerend als uitvoerend, ga ik zingend mijn dagen door.
Tijdens het studeren aan het conservatorium begon ik al vroeg met lesgeven en ik ben er daarna altijd mee doorgegaan. Daardoor heb ik nu al wat jaartjes lesgegeven aan alle doelgroepen en niveau’s. Ik vind het belangrijk dat iedereen van elkaar kan leren. Ik van de leerlingen, de leerlingen van mij en de leerlingen van elkaar.
Ik noem mezelf een ‘zangnerd’, omdat ik alle zangtechniek wil kunnen snappen, begrijpen en toepassen. In mijn lessen duiken we dan ook samen in de zangtechniek om te kijken hoe we het maximale uit jouw stem kunnen halen.
Naast dat ik er van hou om mijn vocale arrangementen uit te voeren met leerlingen, zing ik zelf ook het liefst in harmonie. Zo zing ik backing vocals in een band die (Nederlandse) artiesten begeleidt tijdens shows, in bijvoorbeeld Ahoy.
Dansen was en is iets waar ik mezelf kon zijn en mijn eigen fantasie en creativiteit los kon laten gaan.
Ik heb Lucia Marthas MBO Amsterdam gedaan en daarna Artez in Arnhem. Ik was voornamelijk al veel bezig in het werkveld en wilde daar ook echt verder mee. Ik geef al zo’n 10 jaar les. Mijn stylen zijn hiphop,hiphop contemporary, modern floorwork, lyrical en storytelling. Het leukst wat ik vind is maken van stukken en nieuwe dingen uitproberen. Naast lesgeven heb ik ook uitvoerende opdrachten gedaan. Denk aan Junior Songfestival, kinderen voor kinderen, het feest van sinterklaas, veel wedstrijden gedaan van UDO Nederlands Kampioenschap en het Wereld Kampioenschap. Het Wereld Kampioenschap in Blackpool hebben wij gewonnen in het jaar 2015. Naast op het podium staan heb ik ook veel videoshoots gedanst met Da Rebels in Amsterdam.
Wanneer je als kind muziek hoort is het alsof er een andere wereld tot leven komt! Dat wat je in het normale leven niet kan, kan doormiddel van je eigen fantasie en beweging versterkt dat. De muziek laat je zweven als een vogel, razen als de herfstwind of sluipen als een kat.
Door te dansen komt de muziek zichtbaar tot leven. Daarom is de juiste muziekkeuze voor mij zo belangrijk. Ik kan me nog heel goed herinneren hoe ik mijn balletlessen ervaarde als kind en hoe prachtig ik het vond! Daarnaast heb ik tot op de dag van vandaag nog profijt van de techniek die ik geleerd heb. Zoiets verlaat je lichaam niet!
Het geluk wat ik ervaar door dans wil ik graag doorgeven aan de volgende generatie. Je legt een technische basis aan, vergroot je lichaamsbewustzijn en omarmt je fantasie in het hier en nu. Het geeft een kind zelfvertrouwen en compassie.
Ik ben gaan lesgeven nadat ik de Cursus Dansleider had afgerond op 19 jarige leeftijd. Ik gaf 8 jaar jazzballet en klassiekballet aan kinderen van 2 t/m 12 jaar. Tijdens mijn opleiding (Oefentherapie Cesar) ben ik altijd blijven lesgeven en uitvoerend dansen. Want op een podium staan voelt bevrijdend! Samen met een groep passievolle dansers stonden we in het theater, op bruiloften en op evenementen.
Na een korte periode alleen sportlessen te hebben gegeven (dans workout, pilates, yoga) en moeder van twee lieve zoons te zijn geworden, kreeg ik heimwee naar het geven dansles. Daarom ben ik weer terug bij mijn oorsprong en passie. Dansles en balletles geven aan kinderen!
In mijn les is veel aandacht voor basistechniek, zodat je daarna makkelijk doorstroomt naar een hogere groep. Die techniek ligt hem in het juist plaatsen van elk lichaamsdeel. Van de stand van je hoofd tot het strekken van je tenen! Ik werk met de kinderen aan de basisposities, basistechniek van bewegingen, kracht en lenigheid. We oefenen aan de barre, op een matje, over de diagonaal en in het midden. En natuurlijk werken we toe naar een mooie dans en is er ook ruimte om vrij te bewegen en je te laten leiden door de muziek.
Lesgeven en dansen is zo leuk om te doen, zoals mijn dochter altijd zegt, als ik dans denk ik alleen maar daaraan. En dat is zo herkenbaar. Heerlijk bewegen op gave liedjes, lekker gek doen en aan verder niks denken dan dansen. En je hoofd leeg maken. Hoe fijn is dat! Dit wil ik graag overbrengen op de leerlingen. Daarnaast natuurlijk veel leuke en uitdagende dingen leren in de les. Wat ik ook belangrijk vind in de lessen is dat kinderen durven fouten te maken. Kinderen zeggen snel dat kan ik niet hoor, ik zeg dan; “ Ik heb het nog nooit gedaan, maar denk dat ik het wel kan”.
Zelf dans ik al vanaf klein meisje en wilde op 16 jarige leeftijd ook graag lesgeven. Ik ben een opleiding gaan om dansdocent te worden en ben daarna begonnen met lesgeven. Er kwamenook leuke opdrachtjes op mijn pad. Zo heb ik een aantal jaren in Avonturen park Hellendoorn kindershows met zang, dans en toneel mogen doen. En heb ik bij verschillende muziekprogramma’s mogen dansen. En via die weg weer in contact gekomen met verschillende artiesten zoals Jan Smit, Bouke, Jannes en Thomas Berger waar ik verschillende shows heb mee kunnen dansen. Om zelf te blijven trainen ben ik verschillende lessen gaan volgen. Dit alles ben ik blijven doentotdat ik moeder mocht worden. Toen mijn jongste 3 was en zelf begon met danslessen, begon het toch weer te kriebelen en heb ik alles weer opgepakt.
Ik geef verschillende groepen les in de leeftijd 6 tot 16 jaar, sta zelf weer in Avonturenpark Hellendoorn en neem hier meiden voor mee die hier mogen dansen.
Naast dit alles sta ik voor een groep 3,4,5 in het basisonderwijs.
Kortom, ik geef met veel plezier les en hoop jullie in de lessen te zien.
Ik ontdekte mijn liefde voor dans toen ik 15 was. Vanaf het eerste moment wist ik dat dit mijn ding was. Ik deed een dubbele bachelor Performing Arts/Dans Docent aan het Lucia Marthas Institute in Amsterdam en studeerde af in 2014.
Mijn danscarrière is best gaaf. Ik stond in de liveshows van “So You Think You Can Dance” in 2015 en de RTL Dinnershow Pandora. Ook speelde ik in musicals zoals “Tina: de Tina Turner Musical”, “Bodyguard de Musical”, en “Pretty Woman de Musical”. Tussen 2016 en 2019 werkte ik op cruiseschepen als danser, aerialist, dance captain en ballroom instructeur.
Lesgeven doe ik ook graag. Ik deel mijn passie voor dans met anderen en geef vooral les in Jazz en PTMD, maar ook in klassiek ballet, song & dance, en Latin. Mijn ervaring en enthousiasme zorgen ervoor dat ik een inspirerende docent ben voor elke dansstudent.
Als 8-jarige ben ik begonnen met breaking (breakdance) en had de smaak toen al te pakken. Dansen werd over de jaren heen als maar leuker en is inmiddels mijn grote passie. Daarnaast heb ik ook op turnen gezeten en in beide sporten heb ik de overstap van leerling naar docent gemaakt. Afgestudeerd van de HBO opleiding docent dans op ArtEZ ben ik in veel stijlen vaardig, maar breaking blijft mijn specialisme en waar mijn hart ligt. Daarom ben ik bezig met het lesgeven aan zoveel mogelijk verschillende mensen op verschillende plekken: Van jong tot oud, van vaste lessen tot workshops, van beginners tot gevorderden.
In mijn lessen gaat het om alle aspecten van dans: muzikaliteit, techniek, samenwerken, lichaamsbewustzijn en niet te vergeten creativiteit! Creativiteit krijgt een speciaal plekje binnen mijn lessen, zodat de leerlingen zelf moves kunnen bedenken en uitvoeren. Iedere leerling wordt gezien en uitgedaagd om alles eruit te halen wat erin zit.
Ik ben Nina, en het leukste aan lesgeven vind ik het om leerlingen te zien groeien, niet alleen in dans maar ook als mens. Om leerlingen te inspireren of het beste uit zichzelf te halen.
Opgegroeid in een muzikaal gezin, dus creativiteit was altijd al om mij heen, zo werd dans mijn link met muziek. Van 10 tot 16 heb ik op de vooropleiding gezeten bij STA, vervolgens afgestudeerd van de urban dansopleiding in Arnhem.
Inmiddels 10+ jaar actief als docent en uitvoerende danser. Van videoclips tot festivals en het AFAS live podium. Van recreatie lessen geven tot wedstrijdteams en international stageworkshops. Van Hip hop tot Heels en Commercial. Maar ik werk ook al jaren achter de schermen in de battlescene binnen artist handling & productie!
Ik houd van mensen, dansstijlen en werelden verbinden! Zowel als danser, docent & achter de schermen, geniet ik ervan om te ontdekken wat voor unieks iedere scene en ieder mens te bieden heeft en dat samen te brengen. Iedereen is anders en daar zit je kracht in, laten we dat samen naar buiten brengen en ervan genieten!
Als klein meisje ben ik begonnen met dansen en op slag was ik verliefd. Al snel wist ik dat ik een carrière in dans achterna wou gaan. Mijn passie voor dans heeft me altijd gemotiveerd om hier hard voor te werken. Zodoende ben ik terecht gekomen bij het HBO docent dans bij Fontys. Naast deze opleiding heb ik meerdere trainingen gedaan waaronder het trainingsprogramma van Victoria Osipova. Verder ben ik inmiddels drie keer naar Jamaica geweest om daar dancehall te leren van de bron.
Vanuit mijn opleiding heb ik met meerdere choreografen gewerkt en ook na mijn afstuderen heb ik gewerkt als uitvoerend danser. Ik heb in theaterproducties gedanst en in een conceptvideo.
Vijf jaar geleden ben ik zelf begonnen met lesgeven in verschillende stijlen zoals hiphop, modern, jazz, dancehall en heels. In al mijn lessen geniet ik heel erg van het zien van groei bij mijn leerlingen en het plezier dat ze uit dansen halen.
Als kind volgde ik met veel plezier theaterlessen bij Jeugdtheater Hofplein in Rotterdam. Toen ik naar de middelbare school ging, en bleek dat mijn jeugdtheaterschool dat jaar ook een havo/vwo voor theater zou beginnen, was voor mij de keus snel gemaakt. Zes jaar lang danste, zong en speelde ik tussen de lessen wiskunde en economie door. Ik heb het altijd als grote rijkdom ervaren om in m’n puberteit zoveel in aanraking te zijn geweest met theater. Toneelspelen vergroot je wereld en leert je, je te verbinden met mensen die hele andere dingen denken, vinden en voelen dan jij.
Na de middelbare school werd ik aangenomen aan de Amsterdamse Toneelschool & Kleinkunstacademie waar ik in 2015 afstudeerde. Sindsdien speel ik in uiteenlopende (muziek) theaterproducties en musicals. In 2022 won ik een Musical Award voor mijn rol als Conny in de musical Hij Gelooft In Mij. Naast het spelen ben ik ook schrijver en theatermaker. Sinds 2021 ben ik in als een van de vaste sketchschrijvers verbonden aan kindertelevisieprogramma Het Klokhuis.
Ik vind het fantastisch om wat ik tot dus ver heb geleerd, door te geven aan anderen. Ook wanneer je er later helemaal niets mee doet, ben ik ervan overtuigd dat je door toneel te spelen je empathie-spier traint, jezelf beter leert kennen en sterker wordt in samenwerken. Toneelspelen is immers een groepsactiviteit. In mijn lessen staat plezier maken voorop, word je uitgedaagd andere keuzes te maken dan je in het dagelijks leven zelf zou doen en je fantasie geprikkeld.
Daarnaast vind ik het te gek om niet alleen met bestaande tekst te werken, maar ook dat wat zich in het hoofd van de leerling afspeelt samen om te zetten naar theater.
Wij gebruiken cookies (en andere technieken) en verzamelen daarmee informatie over het gebruik van onze website onder andere om deze te analyseren en te verbeteren. Door hieronder op akkoord te drukken, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies en het verzamelen van informatie door ons en door derden op onze website.
Akkoord Meer informatie? Bekijk onze cookiepagina.